poniedziałek, 18 października 2010

WARZYWNO-SOCZEWICOWA ZUPA JAGNY

5 dużych marchewek
2 pietruszki
pół selera
bouquet garni
2 szklanki czerwonej soczewicy
5 ząbków czosnku i kilka piórek cebuli
pól cebuli cukrowej opieczonej ogniem
3 laski selera naciowego
sól, pieprz, pasta z papryczek chili, mieszanka ziół do smaku
2 łyżki oliwy z oliwek


Z marchwi, pietruszki, selera i bukietu garni ugotowałam wywar( ok. 1,5 litra). Pokrojony czosnek, cebulę, seler naciowy z mieszanką przypraw ziołowych podsmażyłam (ok. 2 minuty) w garnku na oliwie. Następnie dodałam soczewice i dalej smażyłam ok. 1 minuty. Do takiej mieszanki wlałam wywar, ale nie cały i gotowała całość ok. 20 minut. Warzywa z wywaru pokroiłam w grube plasterki wrzuciłam do gotującej się zupy i zmiksowałam( może być w Benderze lub mikserem ręcznym). Całość postawiłam na gazie doprawiłam i gotowałam jeszcze ok. 5 minut. Proponuje podawać z prażonym słonecznikiem i sezamem.


WARZYWNO-SOCZEWICOWA ZUPA JAGNY
Smacznego.

Brak komentarzy: