poniedziałek, 18 października 2010

BROKUŁOWO- KALAFIOROWA ZUPA JAGNY

Składniki( dla 5 osób)
kalafior mieszczący się na dwóch dłoniach

różyczki z brokuły o takie samej wielkości

1,5 litra wywaru warzywnego( przepis w WARZYWNO-SOCZEWICOWEJ ZUPIE JAGNY)
kilka nitek szafranu wrzuconego do gotowego i podgrzanego wywaru

sól, pieprz, pasta z papryczek chili, suszony tymianek i lubczyk ok. 2 łyżeczki

4 ząbki czosnku, kilka piórek cebuli
2 łyżki oliwy z oliwek  


Sposób przygotowania
Pokrojony czosnek, cebulę z tymiankiem podsmażyłam (ok. 2 minuty) w garnku na oliwie. Następnie dodałam różyczki kalafiora i brokuły i smażyłam następne 2 minuty. Do takiej mieszanki wlałam wywar, ale nie cały i gotowała całość ok. 20 minut. Warzywa z wywaru pokroiłam w grube plasterki wrzuciłam do gotującej się zupy i zmiksowałam( może być w Benderze lub mikserem ręcznym). Całość postawiłam na gazie doprawiłam i gotowałam jeszcze ok. 5 minut.

BROKUŁOWO- KALAFIOROWA ZUPA JAGNY
Smacznego.

Brak komentarzy: