wtorek, 19 października 2010

BABA UCIERANA W TRZECH ODSŁONACH

Składniki:
6 jaj
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka mąki orkiszowej
250 gramów miękkiego masła roślinnego
½ szklanki cukru pudru
½ szklanki cukru brązowego
3 łyżki śmietany 30%
Szczypta gałki muszkatołowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Lukier: 2 białka, 1 ¼ szklanki cukru pudru, 50 ml soku malinowego, łyżeczka mąki ziemniaczanej, łyżka soku z cytryny
W ramach wielkanocnych wypieków podzieliłyśmy się z siostrą zadaniami.;) z racji, ze ona ma więcej cierpliwości zajęła się ucieraniem baby. Lukier zrobiłam już ja. Poniżej można zobaczyć owoc siostrzanej współpracy.
Żółtka oddzieliłyśmy od białek i powoli po jednym wrzucałyśmy do ucierającego się masła z cukrem. Gdy białka zostały już oddzielone od żółtek do masy maślano  -jajecznej wsypałyśmy mąkę wymieszaną z gałką i proszkiem do pieczenia. Na koniec ucierania dodawałyśmy pianę, którą zajęłam się ja oraz śmietanę. Formę na babę wysmarowałam tłuszczem i napełniłyśmy ją utartą już masą. Pieczenie jej w 170 stopniach zajęło nam ok. 50 minut. Po ostygnięciu baba została polukrowana- składniki na lukier zostały wrzucone do miksera i utarte na gładką i gęstą polewę. Smacznego

BABA UCIERANA W TRZECH ODSŁONACH
BABA UCIERANA W TRZECH ODSŁONACH
Z nastepnej procji, jaką ukręciła moja siostra zrobiłyśmy babeczki, które przyozdobilyśmy białym lukrem oraz malinowym, który otrzymałyśmy po dodaniu soku malinowego z maminej spiżarki.


BABA UCIERANA W TRZECH ODSŁONACH


BABA UCIERANA W TRZECH ODSŁONACH
Przepis ten bierze udział w zabawie zorganizowanej przez Olgę z blogu
Kuchnia Wielkanocna 22.III. - 25.IV.2009

Brak komentarzy: