wtorek, 19 października 2010

CARSKA PASCHA

Składniki:
1,4 kg tłustego białego sera
5 żółtka
4 jaja
2 szklanki kremówki
300 g miękkiego masła
300 g cukru
1 łyżka ekstraktu z wanilii

Sos truskawkowy:
opakowanie mrożonych truskawek z zeszłorocznych zapasów
1 łyżka syropu klonowego
3 łyżki brązowego cukru, najlepiej muscavado

Inspirację na przepis zaczerpnęłam od Agnieszki Kręglickiej, podobnie jak Asiejka
jest to moje ulubione danie wielkanocne, na które czekam cały rok.
Zmielony ser utarłam z masłem, wciąż ucierając dodawałam po jednym żółtku a na końcu wlałam kremówkę zmniejszając obroty miksera. Taką masę wlałam do garnka i postawiłam na małym ogniu. Podgrzewałam do chwili bomblowania, lecz nie można dopuścić do zagotowania. Garnek wówczas włożyłam do miski z lodem i mieszałam do chwili aż masa ostygła. Utarłam ją z cukrem i wanilią. Sitko wyłożyłam lnianą ściereczka, napełniłam kremem na paschę, obciążyłam od góry talerzykiem i wstawiłam na całą noc do lodówki. Udekorowałam sosem otrzymanym z zagotowania i zmiksowania wymienionych składników . Smacznego

CARSKA PASCHA
Przepis ten bierze udział w zabawie zorganizowanej przez Olgę z blogu
Kuchnia Wielkanocna 22.III. - 25.IV.2009

Brak komentarzy: