wtorek, 19 października 2010

BITKA WIEPRZOWA W SOSIE ŻURAWINOWYM

Składniki dla 5 osób:
6 plastrów ze schabu środkowego
3 ząbki czosnku
1 łyżka papryki czerwonej
1 łyżka tymianku
sok z ¼ cytryny
sól, pieprz
olej ryżowy
8 łyżek suszonej żurawiny
¾ litra wywaru warzywnego
2 łyżki semoliny
1 łyżka śmietany 18%

Każdy plaster schabu rozgniotłam, gdyż nienawidzę tłuczonego mięsa, przekroiłam na pół i posmarowałam marynatą otrzymaną ze zmieszania zmiażdżonego czosnku, papryki, tymianku, soku, soli, pieprzu oraz oleju. Następnego dnia lub minimum po godzinie bitki podsmażyłam(ok. 30 sekund z każdej strony) na patelni i przełożyłam do gotującego się wywaru wraz z żurawiną. Po ok. 10 minutach duszenia na małym ogniu sosik przyprawiłam śmietanką wymieszaną z semoliną. Podałam z ugotowanymi na parze warzywami. Smacznego:)
BITKA WIEPRZOWA W SOSIE ŻURAWINOWYM

BITKA WIEPRZOWA W SOSIE ŻURAWINOWYM

Brak komentarzy: