wtorek, 19 października 2010

TARTA ZE SZPINAKIEM I GORGONZOLĄ

Ciasto:
300 gramów mąki pszennej
150 gramów margaryny
odrobina wody
½ łyżeczki soli

Farsz:
opakowanie mrożonego szpinaku
opakowanie gorgonzoli, ok. 250 gramów
100 ml śmietany min. 18%
2 jaja
3 ząbki czosnku
sól, pieprz do smaku
½ szklanki pestek dyni wymieszanych z pestkami słonecznika i pini uprażonych na patelni
tymianek
1 łyżka oliwy

Ciasto wyrobiłam i podpiekłam tak jak w przypadku QUICHE WARZYWNY”. Szpinak po rozmrożeniu i odciśnięciu z ostatniej kropli wody podsmażyłam z czosnkiem i tymiankiem, a po ok. 3 minutach dodałam porwaną na kawałki gorgonzolę. Całość wyłożyłam na podpieczony spód, zalałam jajkiem roztrzepanym ze śmietaną, solą oraz pieprzem a na końcu posypałam pestkami. Tartę, mą piekłam 25 minut w 180 stopniach. Smacznego
TARTA ZE SZPINAKIEM I GORGONZOLĄ

Brak komentarzy: