wtorek, 19 października 2010

CIELĘCINA W CHLEBKU

Chlebek:
70 dag mąki pszennej
30 dag maki orkiszowej
200 ml mleka
200 ml wody
15 dag drożdży
sól, tymianek suszony do smaku
jajko

Cielęcina:

1 kg pokrojonej w kostkę cielęciny
2 marchewki
½ cebuli
3 ząbki czosnku
3 szklanki bulionu warzywnego
3 puszki pomidorów pokrojonych w kostkę ( najlepsze są Cirio)
5 pieczarek
1 bouquet garni( natka pietruszki, tymianek, oregano, mięta i listek laurowy związane w pęczek)
oliwa i masło do smażenia

Przepis na chlebek podpatrzyłam u Notme.
Drożdże rozpuściłam w ciepłym mleku, po czym dodałam do mąki z wodą, przyprawami i wyrobiłam na gładkie ciasto, które zostawiłam na 2 godziny do wyrośnięcia. Z wyrośniętego ciasta ulepiłam 5 niedużych chlebków, które położyłam na wyłożonej papierem blasze i jeszcze raz zostawiłam na 20 minut. Po tym czasie chlebki posmarowałam roztrzepanym jajkiem i wstawiłam do piekarnika ( 180 stopni) na 35 minut.

Cielęciną zajęłam się poprzedniego dnia. Do pokrojonej cielęciny starłam marchewki, dodałam pokrojoną cebulę i zmiażdżony czosnek, doprawiłam suszonym tymiankiem, solą, pieprzem przykryłam folią i zostawiłam na całą noc w lodówce. Następnego dnia gdy wyrastały chlebki cielęcinę wrzuciłam na rozgrzaną oliwę z masłem i gdy lekko się przyrumieniła dodałam bulion, pomidory oraz bouquet garni. Całość zagotowałam i po zmniejszeniu ognia gotowałam ok. 1 godziny. Po koniec gotowania dodałam pieczarki, przyprawiłam solą, pieprzem i ziołami. Z każdego chlebka wyjęłam środek ( pysznie smakujący z oliwką, ziołami i sezamem) i nalałam porcję cielęciny.

CIELĘCINA W CHLEBKU
Smacznego:)

Brak komentarzy: