czwartek, 21 października 2010

CZEKOLADOWY TORT Z ORZECHAMI

Składniki
6 białek
1/4 szklanki cukry muscavado light
1/2 szklanki białego cukru
70 g suszonych daktyli
50 g czekolady mlecznej
50 g czekolady gorzkiej
1 szklanka pokruszonych  orzechów włoskich i laskowych prosto z drzewa

Polewa
250 g mascarpone
130 gramów gorzkiej czekolady
5 łyżek mleka

To była moja premiera, mój pierwszy w życiu tort. Jeszcze nie taki prawdziwy przekładany ale całkiem udany. Tym bardziej jest mi miło, ze inspiracja pochodziła  z blogu MOJE WYPIEKI. To właśnie od tego blogu wszystko się zaczęło, gdy ponad półtora rok temu moja koleżanka pokazała mi jakie smakowitości się tutaj znajdują.

Nie była bym sobą gdybym nie wprowadziła kilku zmian do podstawowego przepisu oraz gdybym nie wspomniała o ogromnej pomocy mej mamy. Zatem zaczęłam od ubicia białek jaj. Następnie wsypywałam po łyżce cukru a na koniec startą czekoladę, daktyle i orzechy. Tortownicę wyłożyłam papierem do pieczenia i wlałam do niej masę. Torcikowy spód piekłam 60 minut w 170o Celsjusza i pozostawiłam do ostygnięcia. Gorzką czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej i w momencie, w którym się rozpuściła dodałam mascarpone oraz mleko całość energicznie mieszając. Taką masą przykryłam spód a całość przyozdobiłam malinkami, wciąż jeszcze dostępnymi o tej porze roku.
Smacznego
CZEKOLADOWY TORT Z ORZECHAMI
CZEKOLADOWY TORT Z ORZECHAMI

Brak komentarzy: