czwartek, 21 października 2010

MALINOWA BEZA ALA PAVLOVEJ

Blaty bezowe
8 białek jaj
330 g cukru pudru
1 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka soku malinowego

Masa malinowa
300 g serka mascarpone
300 g śmietanki tortowej
6 łyżek soku malinowego, najlepiej domowej roboty

Owoce
maliny, truskawki, borówka

No i rozszalałam się. Gdy raz człowiek spróbuje domowej roboty tortu to już wsiąka. Postanowiłam zrobić jakiś torcik bezowy. Inspiracja znów pochodziła z blogu MOJE WYPIEKI, ale i tym razem wrzuciłam parę groszy o siebie.
Z białek- najlepiej schłodzonych ubić na sztywno pianę i stopniowo dodawać cukier, mąkę a na końcu sok malinowy. Z podanej ilości wychodzą trzy blaty o średnicy 26 cm- takie mam talerze w domku. Tak jak dorotus na papierze do pieczenia odrysowałam talerz i rozłożyłam masę. Blaty bezowe piekłam 1 godzinę w 140o, pozostawiając je do wystygnięcia całą noc.  Następnego dnia ubiłam w jednej misce schłodzone mascarpone ze śmietanką dodając na samym końcu sok. Masą tą smarowałam blaty, ozdabiając każdy z nich innymi owocami. Można od razu spożywać, ja jednak swój schładzałam przez 30 minut w lodówce. Smacznego
MALINOWA BEZA A'LA PAVLOVEJ
MALINOWA BEZA A'LA PAVLOVEJ

Brak komentarzy: