wtorek, 19 października 2010

EKOLOGICZNA SZARLOTKA MAŃKI

1 opakowanie płatków owsianych zwykłych- ja użyłam firmy Kupiec, tych czerwonych
½ opakowania drobnych płatków owsianych
garść płatków migdałów
kilka łyżek zmielonych grubo orzechów laskowych z orzechami pecan
12 kwaśnych jabłek- najlepsza jest antonówka ale o tej porze roku zostaje tylko szara reneta, bądź jak mi mówi mój pan od jabłek te wszystkie renety to boskop jest;)
½ filiżanki rozpuszczonego masła
dużo cynamonu

3 lata temu po raz pierwszy usłyszałam o Małgorzacie Kalicińskiej. Przeczytałam jej książkę DOM nad rozlewiskiem i zakochałam się w niej. Nie wiecie jak bardzo się ucieszyłam gdy jakiś czas później zobaczyłam POWROTY nad rozlewiskiem, a gdy w zeszłym roku ukazała się trzecia część MIŁOŚĆ nad rozlewiskiem byłam wniebowzięta. Chłonęłam każdą kartkę niczym opowieść najbliższej osoby. Moja mama, siostra i ja jesteśmy zakochane w trylogii „rozlewiskowej”. W książkach pani Małgorzata Kalicińska podaje wyśmienite przepisy. Jednym z nich jest niniejszy. Otóż płatki owsiane zalałam ciepłą wodą na równo z poziomem płatków i masę, którą otrzymałam odstawiłam na kilka minut. W tym czasie jabłka starłam razem ze skórką ale już bez ogryzka, jak preferuje pani Małgorzata Kalicińska. Masę owsiana wyłożyłam na przykrytą papierem do pieczenia blaszkę, posypałam orzechami, rozłożyłam jabłka, ozdobiłam płatkami migdałów, cynamonem i wstawiłam na ok. 1 ½ godziny do piekarnika(180 stopni Celsjusza). Ciasto jest bez cukru, maki i jajek, gdyż słodycz bierze się z długo pieczonych jabłek, i to jest szczera prawda. Ciasto nie przypadło do gustu mężczyznom, którzy są raczej tradycjonalistami w kuchni, za to nam kobitkom smakuje i to bardzo. Polecam książki i domowe przepisy w nich zawarte. Smacznego:)

EKOLOGICZNA SZARLOTKA MAŃKI

EKOLOGICZNA SZARLOTKA MAŃKI

Brak komentarzy: