wtorek, 19 października 2010

GOTOWANY DORSZ W TOWARZYSTWIE WARZYW

1 filet dorsza
½ pokrojonego w plasterki pora
szafran- kilka słupków
sok z ½ cytryny
¼ łyżeczki sweet chili sos
kilka pociętych gałązek pietruszki
5 marchewek, 2 pietruszki, ¼ selera starte na grubych oczkach
½ szklanki bulionu warzywnego przyprawionego sosem sojowym
¼ łyżeczki mielonego imbiru
2 zmiażdżone ząbki czosnku
½ cebulki pokrojonej w piórka
sos rybny, sos sojowy, kolendra, sweet chili sos
olej sezamowy
opakowanie makaronu ryżowego
sól, pieprz do smaku

Dorsza kupiłam bez skóry, więc jeśli macie dorsza ze skórą to lepiej ją odetnijcie. Pokroiłam na średniej wielkości kawałki, które doprawiłam porem, chili, szafranem, pietruszką, solą i sokiem z cytryny. Dorsza mego zostawiłam na całą noc w lodówce ale jeśli nie macie tyle czasu wystarczy godzina. Rybę ugotowałam na parze. W tym czasie w woku rozgrzałam odrobinę zwykłego oleju ( olej sezamowy nie nadaje się do smażenia) z sosem sojowym, imbirem, czosnkiem, cebulą, chili i sosem rybnym. Do takiej mieszanki wrzuciłam warzywa i smażyłam je ok. 5 po czym wlałam gorący wywar i dusiłam do chwili wyparowania wywaru. Makaron ryżowy zalałam wrzątkiem i po ok. 10 minutach odcedziłam, doprawiając go olejem sezamowym. Dorsza podałam na makaronie przykrytym warzywami.
Smacznego.
GOTOWANY DORSZ W TOWARZYSTWIE WARZYW

Brak komentarzy: