wtorek, 19 października 2010

FASZEROWANE NALEŚNIKI W SOSIE Z CURRY

Naleśniki (ok. 15 sztuk):
250 g mąki pszennej
300 ml mleka200 ml wody niegazowanej
sól do smaku
25 g rozpuszczonego masła
3 jajka

Farsz:

1 nieduży kalafior
1 papryka czerwona
1 papryka żółta
2 marchewki
½ opakowania groszku zielonego
½ puszki pomidorów pokrojonych w kostkę
2 łyżki żółtego curry
1 łyżeczka zielonej pasty z curry
1 łyżka papryki słodkiej
¼ łyżeczki pasty chili
100 ml śmietanki 22%
masło + oliwa do smażenia

Sos:

3 puszki pomidorów pokrojonych w kostkę
1 opieczona, zmiksowana i przetarta przez sito papryka czerwona
1 łyżka zielonej pasty z curry
¼ łyżeczki pasty chili
1 łyżeczka brązowego cukru
sól i pieprz do smaku


Z podanych składników usmażyłam tym razem z moją mamą, gdyż ona jest w tym lepsza cienkie ale sprężyste;) naleśniki. Farsz i sos był w mojej gestii-pokrojonego kalafiora, marchewkę i groszek zalałam wrzącą wodą i z blanszowałam. Na patelni rozgrzałam łyżkę masła i trzy oliwy z przyprawami a następnie wrzuciłam pokrojoną paprykę na ok. 3 minuty. Dodałam blanszowane warzywa, poddusiłam całość kolejne 5 minut, by na koniec doprawić śmietanką i odstawić mój farsz do ostygnięcia. Składniki na sosik wrzuciłam do rondelka, zagotowałam i przyprawiłam do smaku;). Naleśniki zawijała moja siostra
J. Smacznego
FASZEROWANE NALEŚNIKI W SOSIE Z CURRY

Brak komentarzy: