wtorek, 19 października 2010

CHLEBKI NAAN

0,3 dag drożdży
2 łyżeczki cukru brązowego
4 szklanki mąki orkiszowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 płaska łyżeczka soli
szklanka mleka
2/3 szklanki jogurtu naturalnego- ja użyłam Bałkańskiego
1 jajko
2 łyżki masła roślinnego, gdyż nie dostałam ghee


Mleko podgrzałam i w ¼ szklanki rozpuściłam drożdże dodając cukier. Do miski z mąką połączoną z solą i proszkiem do pieczenia wlałam drożdże a po chwili wyrabiania jogurt oraz masło. Po kilku minutach wyrabiania ciasto odstawiłam na 1 godzinę wyrastania. Piekarnik rozgrzałam do temperatury 200 stopni Celsjusza. Z wyrośniętego ciasta formowałam okrągłe placki, które wypiekałam 15 minut. Jak podaje autorka przepisu Anise, w Indiach, ten rodzaj chleba, pieczony jest w piecach glinianych albo 'tandoori'.

Wyszło mi 9 chlebków, z których zrobiłam pizzę naan- inspirując się przepisem Nigelli. Na trzy pizze potrzebna jest szklanka sosu pomidorowego, puszka odcedzonej, przepłukanej wodą i przesmażonej z czosnkiem oraz pastą curry ciecierzycy a także szklanka startego cheddara i szczypta tymianku. Każdy chlebek posmarowałam obficie sosem, położyłam ciecierzycę, którą przykryłam cheddarem wymieszanym z tymiankiem i podgrzewałam w piekarniku przez ok. 10 minut. Zdjęcie się niestety nie uchowało, gdyż pizza jest tak pyszna, że znika w mgnieniu oka;)

CHLEBKI NAAN

Brak komentarzy: