czwartek, 21 października 2010

"KATARZYNKI"

Moja kolejna propozycja na Korzenny Tydzień to nawiązanie do wczorajszego dnia. Wczoraj imieniny obchodziła Święta Katarzyna- patronka cnotliwych kawalerów. Zatem ku czci cnotliwych- jeśli tacy jeszcze istnieją zrobiłam "katarzynki". Przepis pochodzi z książki "Przysmaki polskiego stołu" Marka Łebkowskiego.





400 g mąki pszennej
100 g mąki żytniej razowej
150 g cukru brązowego
250 ml mleka
10 g sody oczyszczonej
150 g miodu lipowego
1 jajo
1 łyżeczka z mieszanych według uznania- cynamonu, imbiru, kozieradki, gałki muszkatołowej, kardamonu i anyżu.
20 g płatków migdałów

W garnku rozpuściłam  cukier z mlekiem, dodałam miód i przyprawy.  Mąkę wymieszałam  z sodą oczyszczoną i wlałam do niej przestudzone  mleko z cukrem, przyprawami i miodem wymieszane z jajem i migdałami. Ciasto wyrobiłam, przykryłam ściereczką i odstawiłam na 2 godziny by sobie odpoczęło. Ciasto rozwałkowałam na dość cienki placek i chyba troszkę za cienki, lepiej było zostawić grubszy czyli ok. 2 cm. Wycięte „katarzynki” układałam na blasze.   Piekłam 20  minut  w temp. 180o C.
 


Brak komentarzy: