czwartek, 21 października 2010

KREM Z DYNI Z JABŁKIEM

Składniki
1 1/2 litra wywaru warzywnego
1 kg dyni
1 kwaśne jabłko- użyłam antonówki
1/2 szklanki soczewicy czerwonej
2 ząbki czosnku
mały kawałek świeżej papryczki chili bez pestek
1/4 łyżeczki kminu
1/4 łyżeczki papryki czerwonej
szczypta cynamonu
sól, pieprz do smaku

Gdy zaczęłam myśleć o zupie dyniowej pomyślałam jak by ją urozmaicić, przecież tyle  jest wspaniałych przepisów na blogach kulinarnych. Olśnienie przyszło podczas krojenia jabłuszek na przetwory owocowe, a gdyby tak dodać jabłko. To było to. Kwas z jabłka idealnie połączył się ze słodyczą dyni
Zatem zacznijmy od początku. Wywar warzywny jak zwykle czekał w zamrażalniku więc go rozmroziłam. Gdy bulion zaczął się gotować dodałam pokrojoną w kostkę dynię, jabłko oraz przepłukaną soczewicę. Całość gotowałam ok 30 minut a następnie zmiksowałam razem z przyprawami. Po zmiksowaniu zupę mą zagotowałam, doprawiłam solą i podałam. Smacznego
KREM Z DYNI Z JABŁKIEM
KREM Z DYNI Z JABŁKIEM

Brak komentarzy: