wtorek, 19 października 2010

MURZYNEK TAK JAK DAWNIEJ

Ciasto
8 łyżek wody
1 masło roślinne- ok. 250 gramów
1 szklanka cukru brązowego
½ szklanki cukru białego
5 łyżek kakao
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 ½ szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
4 jajka

Polewa
1/4 kostki margaryny
1/4
szklanki cukru
2 łyżki wody
2 łyżki kakao
1 łyżeczka dobrej Brandy
kilka łyżek wiórków kokosowych

Przepis na tego murzynka dostałam parę lat temu od mamy mej przyjaciółki. Próbowałam wielu ale ten okazał się najlepszy, nigdy mnie nie zawiódł, zawsze wychodzi.
Kakao, wanilię, cukier, masło oraz wodę wrzuciłam garnka rozpuszczałam do momentu zagotowania po czym odstawiłam całość do względnego ostygnięcia;). Do letniej masy wsypałam mąkę z proszkiem oraz 4 żółtka- wszystko razem wymieszałam mikserem, a z białek ubiłam pianę, którą połączyłam w efekcie z masą kakaową. Murzynka mego piekłam mniej więcej 50 minut w 180 stopniach Celsjusza. Po ostudzeniu przygotowałam polewę rozpuszczając wszystkie składniki ( gotowałam ją 4 minuty) i przyozdobiłam nią murzynka obsypując go również kokosem. Smacznego

MURZYNEK TAK JAK DAWNIEJ
MURZYNEK TAK JAK DAWNIEJ

Brak komentarzy: