wtorek, 19 października 2010

CAPONATA

Składniki dla 5 osób
25 dużych sparzonych w wodzie z oliwką, solą, sokiem z 1 cytryny i ½ łyżeczki pasty z papryczek chili krewetek
2 cukinie
1 papryka
2 marchewki
½ puszki cieciorki
2 puszki pomidorów
6-7 łyżek oliwy z oliwek
1 łyżeczka octu balsamicznego
300 gramów ryżu ugotowanego z kilkoma liśćmi szpinaku do podania
sól i pieprz do smaku

Inspiracja na danie pochodzi od Pascala.
Krewetki rozmroziłam i polałam sokiem z cytryny wymieszanym z chili, częścią oliwki. Cukinię pokroiłam w cienkie półtalarki, marchewkę w talarki a paprykę w paseczki. Warzywa podsmażyłam na oliwce i do al dente jarzyn wlałam 2 puszki pomidorów trzymając całość kilka dodatkowych minut by na końcu wrzucić cieciorkę- ja lubię warzywa lekko twarde więc dusiłam je niecałe 5 minut. Dodałam krewetki doprawiłam solą, pieprzem i podałam na ryżu w otoczeniu młodego szpinaku. Smacznego



CAPONATA

Brak komentarzy: