czwartek, 21 października 2010

RUNDA FINAŁOWA, CIASTO DYNIOWE

Tak długo wyczekiwany Festiwal właśnie się kończy. Na finał przygotowałam więc ciasto lecz nie na słodko a na ostro. Do zobaczenia za rok, a Tobie Beo dziękuję za możliwość udziału we wspólnym kucharzeniu.

Składniki
1 kg startej na tarce dyni1/4 cebuli
3 ząbki czosnku4 gałązki pietruszki
kilka listków mięty
solidny kawałek świeżego chili

Ciasto
120 g pełnoziarnistej mąki pszennej
200 g mąki pszennej2 kurkumy2 łyżki curry1 łyżka zielonej pasty curry
1 łyżka proszku do pieczenia
6 jaj(4całe+ 2 żółtka)
3 łyżki śmietany 18%
sól, pieprz do smaku

Na kilkanaście minut przed wyrobieniem ciasta startą dynię wymieszałam z przyprawami i przykryłam folią, by te różne smaki ładnie się połączyły. Mąkę wymieszaną z curry, kurkumą i proszkiem połączyłam z masą śmietanowo jajeczną wyrabiając lekko lejące się ciasto. Ciasto połączyłam z dynią i przełożyłam do formy zwaną keksówką. Ciasto to piekłam ok 50 minut w temperaturze 200o C. Podałam z mieszanką sałat zaprawionych oliwką. Smacznego








Brak komentarzy: