czwartek, 21 października 2010

FESTIWAL DYNII RUNDA II

Zatem Runda II rozpoczęta:)
KOTLECIKI DYNIOWE
Składniki:
1 kg startej dyni
2 plastry posiekanej cebuli
2 ząbki czosnku
kawałeczek chili, według uznania
3 jaja
1 łyżka zmieszanych ziół: mielona kolendra, curry, kumin
5 łyżek semoliny
opakowanie sezamu- zużyłam połowę
1 łyżka masła
olej do smażenia

Na masełku podsmażyłam cebulkę, czosnek chili oraz przyprawy po czym dodałam dynię. Całość smażyłam ok 3 minut by następnie pozostawić do wystudzenia. Do przestygniętej masy dyniowej wbiłam 3 żółtka, wymieszałam, dodałam semolinę, wymieszałam a na końcu pianę z 3 białek i ponownie wymieszałam.  Patelnia została postawiona na gazie, kuleczki masy dyniowej były obtaczane w sezamie i kładzione na rozgrzany tłuszcz. Smażyły się po ok 2 minuty z każdej strony a po zdjęciu z patelni zostały odsączone na papierowym ręczniku. Z podanych składników wyszło mi ok 12 dużych kotlecików, które podałam z mieszanką kiełków ze słonecznika i szpinaku okraszoną oliwką aromatyzowana curry. 
 
KOTLECIKI DYNIOWE
KOTLECIKI DYNIOWE




















KREMOWA ZUPA Z DYNI Z NUTĄ PRAŻONEGO BOCZKU

Składniki:
dynia o wadze ok 2 kg obrana i  pokrojona w małe kawałki
1 l wywaru warzywnego
odrobina świeżego chili do smaku
2 ząbki czosnku
sól, pieprz do smaku
3 plastry wędzonego boczku
kilka gałązek natki pietruszki dla smaku

Przepis ten w porównaniu do poprzedniego zdaje się iście prosty. Dynię zalałam wywarem, doprawiłam, zagotowałam i po doprowadzeniu dyni do miękkości całość zmiksowałam. W tym czasie na suchą patelnię wrzuciłam pokrojony boczek i uprażyłam. Zupę podałam w małych miseczkach z odrobiną boczku i natką dodającą koloru tej jakże prostej potrawie.


KREMOWA ZUPA DYNIOWA
 

Brak komentarzy: