wtorek, 19 października 2010

SAŁATKA SOCZEWICOWA


Składniki dla 3 osób:
150 gramów brązowego ryżu

130 gramów soczewicy du puy
½ opakowania mrożonej fasolki ( w sezonie zimowym bo latem to świeża najlepsza)
½ cebulki
2 ząbki czosnku
2 marchewki
400 ml wywaru warzywnego
2 pomidory
mięta, natka pietruszki według uznania

½ główki sałaty
łyżka przyprawy prowansalskiej
3 łyżki orzechów piniowych
3 łyżki oliwy z oliwek, takiej która nadaje się do smażenia
sos- sok z ½ cytryny, 3 łyżki octu balsamicznego, 5 łyżek oliwy, ½ łyżeczki brązowego cukru, pieprz do smaku


Ryż wstawiłam troszkę wcześniej, gdyż ten brązowy gotuję się ok. 30 minut. Czosnek wraz z cebulką i przyprawą podsmażyłam na oliwie, dodałam pokrojoną w plasterki i słupki marchewkę oraz rozmrożoną fasolkę. Całość smażyłam 3-4 minuty i wsypałam soczewicę, wlałam wywar, przykryłam i gotowałam ok. 20 minut. Po ty czasie zdjęłam z ognia, dodałam pomidorki obrane ze skórki, bez pestek i pokrojone a także ryż. Podałam na sałacie, okraszoną orzeszkami pini, miętą i pietruszką. Inspiracja na przepis i jego podstawę pochodzi od Agnieszki z Kuchni nad Atlantykiem . Smacznego

SAŁATKA SOCZEWICOWA

Brak komentarzy: