czwartek, 21 października 2010

SMAŻONE JABŁKA W TRZECH WCIELENIACH

KLASYCZNE Z CYNAMONEM

Składniki
1 kg jabłek, najlepsza jest antonówka oczywiście
100 g cukru białego
100 g cukru brązowego
1 łyżeczka cynamonu
½ laski wanilii
5 łyżek  wody

Z tymi jabłkami jest troszkę zabawy ale efekt wart jest wysiłku. Miałam wiele szczęścia gdyż do pomocy miałam cały sztab ludzi więc praca szła jak w manufakturze. Przerobiłyśmy ok. 40 kg jabłek;) Zaczęłyśmy od obrania i pokrojenia jabłek w drobne plasterki- polecam wykrajaczkę, którą można kupić w każdy supermarkecie. Do naczynia wsypałam jabłka zalałam wodą i doprowadziłam do wrzenia. Jabłuszka takie muszą się smażyć minimum 2 godziny na niewielkim ogniu- wszystko zależy od tego jak dojrzałe są jabłka.   Gdy nasze owocki rozpadną się już troszkę, czyli po jakiś 30-40 minutach  i puszczą swe soki dodaję cukier i przyprawy. Całość trzymałam ponad 2 godziny gdyż akurat moje jabłka nie były aż tak dobrze dojrzałe a poza tym ja wolę takie chrupkie. Gdy owocki powędrowały do słoików zawekowałam je trzymając słoiczki na gotującej się wodzie ok. 30 minut. Smacznego

KLASYCZNE
Z MANGO

Składniki
1 kg jabłek
100 g cukru białego
100 g cukru brązowego
1 mango o wadze ok. 300 g
Kilka rozgniecionych ziarenek kardamonu
Plaster świeżego imbiru
3 goździki
5 łyżek  wody

Przygotowania są takie same jak powyżej z tym że dodałam pokrojone na małe kawałeczki mango .Smacznego

Z MANGO

 Z MALINAMI I JEŻYNAMI

Składniki
1 kg jabłek
100 g cukru białego
100 g cukru brązowego
100 g malin
50 g jeżyn
½ laski wanilii
5 łyżek  wody
Z jabłuszkami w tej odsłonie było tak samo jak w poprzednich  poza faktem, że  jabłuszka te trzymałam ok. 3 godzin. Smacznego

Z MALINAMI

Brak komentarzy: