wtorek, 19 października 2010

LEŚNA TARTA TATIN

Ciasto (inspiracja z blogu Kuchareczki):
100 g mąki pszennej
75 g mąki pszennej razowej
75 g miękkiego masła
2 żółtka
2-3 łyżki wody
30 g cukru brązowego

Nadzienie:
300 g malin
150 g borówki
opakowanie ricotty
4 jaja
50 ml śmietanki 36%
¼ szklanki cukru muscavado
½ szklanki cukru białego

Składniki na ciasto kolejno wrzuciłam do robota, który zagniótł mi pięknie pachnące kruche ciasto. Tym razem nie miałam czasu więc nie leżakowało sobie w lodówce ale zazwyczaj wkładam je minimum na 30 minut do lodówki. Ricottę wymieszałam ze śmietanką, cukrem, żółtkami i ubitą pianą. Tortownicę wyłożyłam papierem na który wysypałam maliny i borówkę by poleć je następnie otrzymaną wcześniej masą. Tak przygotowane owoce przykryłam rozwałkowanym ciastem i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200o Celsjusza na ok. 40 minut. Po upieczeniu i 10 minutach stygnięcia Tarte mą odwróciłam.  Smacznego

LEŚNA TARTA TATIN
LEŚNA TARTA TATIN

Brak komentarzy: