wtorek, 19 października 2010

SZAFRANOWA ZUPA RYBNA

Składniki
1 litr wywaru warzywnego wraz z jarzynami
2 nieduże filety z dorsza bez skóry, ok. 350 gramów
1 puszka pomidorów pokrojonych w kostkę
4 łyżki białego ryżu
kilka gałązek szczypiorku
szczypta szafranu oraz curry
sok z ½ cytryny
sól, pieprz

Do przecedzonego wywaru wsypałam ryż, szafran oraz curry a także wcisnęłam sok z cytryny po czym doprowadziłam całość do wrzenia a następnie dusiłam przez ok. 17-18 minut. Gdy zupa przestygła wlałam ją wraz z wyjętymi z wywaru warzywami- pietruszką, marchewką, selerem oraz porem do robota kuchennego. Przelałam ja powrotem do garnka by ponownie ją zagotować- uwaga zupa jest dość kleista więc trzeba ją pomieszywać by nie przywarła do garnka. Wcześniej pokrojoną rybę doprawiłam solą i pieprzem po czym dodałam ją wraz z pomidorkami do gotującej się zupy. Gotowałam ok. 3- 4 minut czyli do chwili aż ryba była miękka. Na koniec przyprawiłam zupę szczypiorkiem. Smacznego

SZAFRANOWA ZUPA RYBNA

Brak komentarzy: