wtorek, 19 października 2010

TRUSKAWKOWE SEMIFREDDO

Składniki
400 gramów mrożonych truskawek z domowych zapasów
2 całe jajka oraz 1 żółtko
3 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią
¾ szklanki cukru brązowego
375 gramów kremówki

Inspiracja na danie pochodzi z blogu Kwestia Smaku.
Truskawki w połowie zamrożone zmiksowałam na gładką masę. Jajka, cukier oraz cukier z wanilią połączyłam w jednym naczyniu po czym ucierałam w kąpieli wodnej przez około 5 minut. Śmietanę ubiłam na sztywno- pochwalę się ręcznie gdyż mój robocik strajkuje przy bitej śmietanie, łączą ją delikatnie mieszając z masą jajeczną. Szklankę otrzymanej masy połączyłam z musem truskawkowym a resztę wlałam do formy, w której zwykle zapiekam by na koniec obie masy delikatnie połączyć tworząc ulubiony wzór. Całość włożyłam do zamrażarki na całą noc- minimum to 4 godziny, przed podaniem przełożyłam na 30 minut do lodówki- wówczas semifreddo łatwiej się wyjmuje. Udekorowałam świeżymi truskaweczkami. Smacznego

TRUSKAWKOWE SEMIFREDDO
TRUSKAWKOWE SEMIFREDDO

Brak komentarzy: