wtorek, 25 stycznia 2011

DEKADENCKI SERNIK


Pierwszy raz sernik ten robiłam kilka miesięcy temu. Miałam trochę sera, jakieś ciasteczka ale nic konkretnego. Za to konkretną ochotę na sernik. Po kilku chwilach wertowania przepisów znanych i nie znanych padło na przepis z książki Gordona Ramsaya. Delikatny. Troszkę odchudzony bo bez masła w masie serowej. Za to rozpływający się w ustach. Idealny sernik na deser.  Polecam

Sernik śmietankowy
przepis, z drobnymi zmianami, pochodzi z książki Gordona Ramsaya
220 g ciasteczek
20 g migdałów
20 g otrębów owsianych
90 g rozpuszczonego masła
220 g cukru pudru
300 ml śmietany
900 g zmielonego lub zblendowanego sera białego
30 g jogurtu naturalnego
3 jaja
1 laska wanilii
60 ml gęstej konfitury porzeczkowej

Pokrusz ciasteczka, zmiel migdały i połącz wszystko razem z masłem i otrębami na jednolitą masę.
Przełóż do formy o średnicy 23 cm.
Piecz 13 minut w ok 170 st.C.
Z żółtek i części cukru pudru ubij kogel mogel. Śmietanę ubij z resztą cukru pudru na sztywno. Ubij także białka. Połącz wtedy wszystkie składniki na gładką masę.
Wyłóż gotową masę na upieczony spód. Polej sernik konfiturą i przy pomocy patyczka zrób wzorki na jakie masz ochotę.
Wstaw do 140 st.C.
Piecz ok 35 minut do ścięcia się masy na brzegach. Studź w piekarniku. Pozostaw na kilka godzin w chłodnym miejscu przed pokrojeniem.
Smacznego!!

19 komentarzy:

caracordata pisze...

A w wykonaniu sernika nie ma ani słowa o otrębach owsianych wymienionych w składnikach...

aga pisze...

piekny serniczek:) az mam ochote skubnac kawaleczek:)

Mar pisze...

wygląda niesamowicie puszyście, musi być cudny w smaku i konsystencji:)

wiosenka27 pisze...

Wygląda niesamowicie:)

toni_n pisze...

Awesome! Kocham i wkrótce spróbować :)
Pozdrawiam,
Tony

Ag pisze...

Sernik wygląda wykwintnie i pysznie. Nigdy jeszcze nie piekłam sernika. Teraz widzę, że dużo straciłam.

Atria C. pisze...

Ja kiedyś robiłam podobny

http://ziolowyzakatek.blogspot.com/2010/10/sernik-z-musem-malinowym-z-jesiennych.html

Ale nie z przepisu ramsay'a/ Z jego książek przymierzam się do tarty cytrynowej..

Pozdrawiam!

Amber pisze...

Jagno, sernikowe cudo!
Wyrośnięty i puszysty.Ach, jaki musi być pyszny.

Anonimowy pisze...

Ależ piękny! Te esy floresy na wierzchu... Niesamowity dają efekt.

Pozdrawiam!

Majana pisze...

Piękny ten serniczek! Ślinka cieknie:))
Pozdrawiam:)

margot pisze...

piękny i bardzo smakowity

asieja pisze...

ten jego wierzch... prześliczny.

arek pisze...

Super, na pewno pyszny i pieknie wyglada! Nie mam nic przeciwko takiej dekadencji! :)

Kasinka pisze...

Takie wzorki są śliczne, a i sernik wyśmienity. Pozdrawiam

Jagna pisze...

Najmocniej dziękuję za Wasze miłe słowa. Dawno mnie tu nie było i tym bardziej miło jest je czytać.

Pozdrawiam cieplutko

Unknown pisze...

Czy ten sernik naprawdę pieczemy tylko 35 minut???

anytsujx pisze...

Sernik jest rewelacyjny ...., przepis zapisuję !:)

Wesołych Świąt !

Pozdrawiam Justyna :)

Unknown pisze...

Piękny! Znajdę dłuższą chwilę i zrobię!

anytsujx pisze...

Życzę zdrowych, spokojnych, szczęśliwych Świąt Bożego Narodzenia i moc serdeczności, Justyna :-).