wtorek, 19 października 2010

BABA DROŻDŻOWA

Przepis ten bierze udział w zabawie zorganizowanej prez Olgę z blogu
Smak Imprezy @font-face { font-family: "Times"; }@font-face { font-family: "Cambria"; }@font-face { font-family: "Georgia"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }
Składniki
50 gramów świeżych drożdży
2 jaja
1 szklanka brązowego cukru
¾ szklanki mleka
5 szklanek mąki pszennej
70 gramów roztopionego masła roślinnego
laska wanilii
Lukier, według przepisu Marty Gessler:
1 szklanka cukru pudru
½ szklanki mleka
50 gramów masła roślinnego
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
Mleko podgrzałam wraz z wanilią. Drożdże roztrzepałam z odrobiną mleka, cukru oraz mąki i pozostawiłam w ciepłym miejscu na kilka chwil. W tym samym czasie jajka utarły się z cukrem do których dolałam podgrzane mleko a całość połączyłam z mąką oraz wyrośniętym zaczynem drożdżowym. Ciasto na Babę wyrabiałam długo, gdyż jak to ciasto drożdżowe potrzebuje dużo ciepła i powietrza do wyrośnięcia;). Po ok. 15 minutach wyrabiania ciasto odstawiłam na ok. 1 godzinę przykrywając je ściereczką. Po tym czasie przełożyłam je do formy- u mnie była to jedna duża, gdy macie mniejsze powinno go starczyć na dwie. W czasie gdy baba jeszcze rosła w formie nagrzewałam piekarnik do 180 stopni. Po upieczeniu- czyli ok. 45 minutach i 1 godzinie stygnięcia polałam babę lukrem, otrzymanym z rozpuszczenia podanych w przepisie składników i gotowaniu go od chwili zabulgotania przez 12 minut. Smacznego 
Przepis ten bierze udział w zabawie zorganizowanej przez Olgę z blogu
Smak Imprezy
 

Brak komentarzy: