wtorek, 19 października 2010

SERNIK SZPINAKOWY

SERNIK SZPINAKOWY
Składniki
2 łyżeczki oliwy
2 ząbki czosnku
ok. 450g mrożonego szpinaku
250g ricotty
2 jajka
2 łyżki bułki tartej
5 suszonych pomidorów
puszka cieciorki, czyli ok. 200 gramów
sól, pieprz do smaku
duża łyżka zmieszanych ziół- bazylii, oregano i tymianku



Zainspirował mnie przepis Małgosi. Z drugiej strony gdy słonko tak świeci za oknem pomyślałam o czymś włoskim. W ten oto sposób wyszła mi włoska wersja Mocno Zielonego Sernika Szpinakowego. Dziękuję Ci bardzo wszystkim bardzo smakowało.
Rozmrożony i porządnie odciśnięty szpinak podsmażałam na oliwie z ziołami oraz czosnkiem przez ok. 2 minuty by na koniec dodać przepłukaną cieciorkę. Gdy podstawa sernika stygła w miseczce roztrzepałam jaja z ricottą, bulką tartą, solą i pieprzem. Przestudzony szpinak połączyłam z ricottą dodałam pokrojone pomidory, przelałam do małej tortownicy i wstawiłam do piekarnika na 25 minut (200 stopni Celsjusza). By dopełnić włoski smak sernika podałam go z rukolą, mini pomidorkami oraz świeżą bazylią. Smacznego

SERNIK SZPINAKOWY

Brak komentarzy: