wtorek, 19 października 2010

BAKŁAŻAN W TOWARZYSTWIE CUKINI

Składniki( dla 3 osób)
kilka listków karbowanej sałaty zielonej i brązowej
kilka listków świeży bazylii i oregano
2 kulki mozzarelli z wody
bakłażan
cukinia
prażony słonecznik, dynia i orzechy pini
2 opakowania serka śmietankowego(np. Ostrowia lub Philadelphia)
100 gramów serka ricotta
1/2 łyżeczki pasty chili
10 łyżek oliwy z oliwek
4 łyżki octu balsamicznego
1 łyżeczka syropu klonowego
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
3 pokrojone ząbki czosnku
pieprz
mieszanka suszonych ziół włoskich

Sposób przygotowania


Z oliwy, octu, syropu, papryki, czosnku i ziół zrobiłam gęsty sos. Z serka śmietankowego, ricotty, 1 rozgniecionego ząbka czosnku, pasty chili i kilku pokrojonych listków bazylii i oregano zrobiłam serek ziołowy. Sałatę porwałam, mozzarellę pokroiłam w talarki, podobnie jak cukinie i bakłażana. Bakłażana posoliłam, odstawiłam na ok. 30 minut a następnie przepłukałam wodą. Cukinię i bakłażana smażyłam ok. 10 minut na grillowej patelni. Przestudzonego bakłażana smarowałam serkiem ziołowym następnie położyłam cukinie i mozzarellę a całość posypałam mieszanką prażonych nasion. Najlepiej smakuje w towarzystwie sałaty z grzaneczką z bułki dyniowej.


BAKŁAŻAN W TOWARZYSTWIE CUKINI
Smacznego.

Brak komentarzy: