wtorek, 19 października 2010

SERNIK NA SPODZIE PIERNIKOWYM

Ciasto
2 szklanki mąki
¼ szklanki cukru pudru
¼ szklanki cukru typu muscavado
½ margaryny
2 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
2 łyżki przyprawy piernikowej( ja zrobiłam sama mieszając mielony imbir, anyż, kolendrę, cynamon, kardamon., goździki i pieprz. Można tez użyć gotowej)

Masa

1 kg sera białego
4 jajka
¾ szklanki cukru białego
¼ szklanki cukru brązowego
1 łyżka ekstraktu z wanilii

Polewa

tabliczka gorzkiej czekolady minimum70%
1 łyżka masła
1 łyżka cukru brązowego


Sposób przygotowani
a
Składniki na ciasto zagniotłam a otrzymane ciasto rozwałkowałam i wyłożyłam nim tortownice. Wstawiłam je do piekarnika nagrzanego do 18080 o C i piekłam ok. 15 minut, z czego ostatnie 5 minut opiekałam od góry pilnując by się nie przypaliło. W tym czasie ser, żółtka, cukier, wanilię zmiksowałam na gładką masę, białka ubiłam na sztywno i wszystko rzaem jeszcze raz zmiksowałam z tymże na niskich obrotach. Całość wylałam na podpieczony spód wstawiłam do piekarnika ( 170 o C) i piekłam ok. 30 minut. Składniki na polewę rozpuściłam w kąpieli wodnej i po chwili polałam przestudzone ciasto. Udekorowałam blanszowanymi migdałami.


SERNIK NA SPODZIE PIERNIKOWYM

SERNIK NA SPODZIE PIERNIKOWYM



Smacznego.

Brak komentarzy: