wtorek, 19 października 2010

DYNIOWA ZUPA JAGNY

Składniki( dla 5 osób)

2kg oczyszczonej z pestek i okrojonej ze skóry dyni

1 szklanka soczewicy czerwonej
1,5 litra wywaru warzywnego( przepis w WARZYWNO-SOCZEWICOWEJ ZUPIE JAGNY)kilka nitek szafranu wrzuconego do gotowego i podgrzanego wywaru
sól, pieprz
dwa rodzaje curry- z papryczką chili i bez ok. 2 łyżeczki
4 ząbki czosnku, kilka piórek cebuli
3 gałązki kolendry
10 łyżek prażonej dyni ze słonecznikiem
5 suszonych pomidorów
2 łyżki oliwy z oliwek


Sposób przygotowania


Pokrojony czosnek, cebulę i curry podsmażyłam (ok. 2 minuty) w garnku na oliwie. Następnie dodałam soczewice z dynią i smażyłam następne 2 minuty. Do takiej mieszanki wlałam wywar, ale nie cały( czasem po zmiksowaniu zupa ma właściwą konsystencję a czasem trzeba ją troszkę rozcieńczyć;)) i gotowałam całość ok. 20 minut. Całość zmiksowałam( może być w Benderze lub mikserem ręcznym) i powtórnie postawiłam na gazie. Doprawiłam solą, pieprzem i curry, jeżeli smak zupy był za mało wyrazisty i gotowałam jeszcze ok. 5 minut.Podałam z uprażonymi pestkami dyni i słonecznika a także z podgrzanymi na oliwie suszonymi pomidorami.


DYNIOWA ZUPA JAGNY
Smacznego.

Brak komentarzy: