wtorek, 19 października 2010

BATATOWE KOTLECIKI NA SAŁACIE

Składniki (na 5 osób)
1 kg batatów
1 mała cebula cukrowa
1 łyżeczka past z chili
3 jajka
4 łyżki semioliny
sok z połówki cytryny
1 łyżka zmielonej kolendry
1 pęczek natki pietruszki
1 szklanka sezamu
Oliwa z oliwek

Sposób przygotowania

Słodkie ziemniaki obrałam i starłam na grubych oczkach a następnie smażyłam je ok. 5 minut na 3 łyżkach oliwy z oliwek. Po wystudzeniu dodałam sok z cytryny, kolendrę, drobno posiekaną natkę, chili, semiolinę, żółtka a także przyprawiłam solą i pieprzem. Z trzech białek ubiłam pianę i połączyłam z masą batatową, z której formowałam kotleciki obtaczając je w sezamie ( troszkę pracochłonne zadanie, ale nie chciałam dodawać za dużo mąki). Kładłam je bezpośrednio na gorącą oliwę i smażyłam do chwili uzyskania złotego koloru.
Kotleciki serwowałam z puree z awokado- 1 awokado, 1 łyżka soku z cytryny, 2 łyżki gęstego jogurtu, sól, pieprz.

BATATOWE KOTLECIKI NA SAŁACIE
Smacznego.

Brak komentarzy: