wtorek, 19 października 2010

MINCEMEAT, CZYLI NADZIENIE ŚWIĄTECZNE

Kuchnia Świąteczna i Noworoczna 19.XII.2008 - 03.I.2009 
Przepis (już ostatni w tym gotowaniu) na to cudo znalazłam u Ptasiej , z tymże w trzech miejscach go zmodyfikowałam. Jedno wam moi Drodzy powiem pychota, a jak dobrze się komponuje z pieczonym indykiem mmmmm…

Składniki

250 gramów cukru muscavado light
250 ml naturalnego soku z jabłek ( np. Marwit)
1 łyżeczka przyprawy do piernika
1 łyżeczka cynamonu
75 gramów wiśni w zalewie
75 gramów blanszowanych płatków migdałów
sok z ½ cytryny
3 łyżki rumu
1 kg obranych i pokrojonych jabłek (np. złota reneta)

Sposób przygotowania

Cukier rozpuściłam w soku na małym ogniu nie mieszając go łyżka tylko garnkiem by się nie skrystalizował. Następnie wrzuciłam jabłka i pozostałe składniki gotując całość ok. 30 minut. Gdy nasze nadzienie miało konsystencje marmolady zestawiłam garnek z ognia i dodałam rum. Wyszły mi 3 nieduże słoiki;)

MINCEMEAT, CZYLI NADZIENIE ŚWIĄTECZNE
Smacznego.

Brak komentarzy: