wtorek, 19 października 2010

CANTUCCI NA SPOSÓB JAGNOWY

Składniki( na ok. 150 sztuk)

600 gramów migdałów

1 kg mąki pszennej

250 gramów białego cukru

150 gramów ciemnego cukru typu muscavado

8 jaj

2 łyżeczki masła roślinnego

1 łyżka syropu waniliowego


Sposób przygotowania


400 gramów migdałów pokruszyłam w blenderze lub jeśli nie mamy blendera zawinąć w ściereczkę i potłuc wałkiem do ciasta. Jajka utarłam z cukrem i wanilią na gładką masę, dodałam masło, mąkę i migały pokruszone jak i te 200 gramów całych. Zagniotłam lepkie i ciężkie ciasto. Uformowałam ok. 8 wałków o średnicy 4 cm i rozłożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wałeczki piekłam w piekarniku rozgrzanym do 150 stopni ok. 30 minut. Po tym czasie i około 15 minutach wałeczki wyjęłam i pokroiłam w ukośne paseczki tak, aby wyszły ciasteczka. Rozłożyłam ów ciasteczka na blasze( konkretnie 3 blachach) posmarowałam jajkiem z wanilią i piekłam następne 15 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni. Po 15 minutach pieczenia i 10 studzenia ciasteczka odwróciłam ponownie posmarowałam jajeczkiem z wanilią i już ostatni raz piekłam w takiej samej temperaturze również ok. 15 minut. Najlepiej smakują maczane w kawie lub winie.

CANTUCCI NA SPOSÓB JAGNOWY

Smacznego.

Brak komentarzy: