wtorek, 19 października 2010

ORZECHOWY MAZUR

Kruche ciasto:
25 dkg mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
15 dkg masła
10 dkg cukru
2 żółtka
1 całe jajo

Masa orzechowa:
25 dkg mielonych orzechów
12 dkg mąki
12 dkg masła
15 dkg cukru
3 żółtka
100 gramów orzechów pecan

Przepis na tego mazurka dostałam dawien dawno od mamy mego kolegi. Powiem szczerze, próbowałam robić różne mazurki orzechowe ale żaden nie był tak dobry jak ten poniżej.
Tak wiec, zaczynając od początku składniki na kruche ciasto zagniotłam i schłodziłam wkładając je do lodówki na całą noc. Następnego dnia masło utarłam z cukrem dodając po jednym żółtku a na koniec wsypałam mąkę wymieszaną z mielonymi orzechami. Prostokątną formę wyłożyłam rozwałkowanym ciastem, które opiekałam przez 10 minut. Na taki podpieczony spód wylałam masę orzechową a na nią ubitą pianę z 5 jaj(te białka od 5 żółtek;)) przyozdabiając orzechami pecan. Mazura mego piekłam 30 minut w 180 stopniach. Smacznego

ORZECHOWY MAZUR

Przepis ten bierze udział w zabawie zorganizowanej przez Olgę z blogu
Kuchnia Wielkanocna 22.III. - 25.IV.2009

Brak komentarzy: