wtorek, 19 października 2010

CHIRASHI SUSHI Z GOTOWANYMI KREWETKAMI Z SOSEM TERIYAKI

Składniki( dla 3 osób)
1 biała rzodkiew
pęczek rzodkiewek
3 filiżanki ryżu do sushi
15 średnich krewetek( użyłam mrożonych, z których usunięto jelito i zostały podgotowane)
średni ogórek
1 czerwony ugotowany buraczek
pasta wasabi


Sos teriyaki- patrz CHIRASHI SUSHI Z WĘDZONĄ MAKRELĄ Z SOSEM TERIYAKI

Sposób przygotowania

Składniki na sos teriyaki rozpuściłam i pozostawiłam do ostygnięcia. Ryż do sushi należy przepłukać woda tak alby pozbyć się skrobi i tak też zrobiłam. Następnie zalałam go 4 filiżankami gorącej wody, gotowałam przez 5 minut a następnie trzymałam pod przykryciem przez kolejne 10 minut. Rzodkiew pokroiłam w wąskie plasterki a następnie każdy plasterek kroiłam wzdłuż tak cienko jak to możliwe. Podobnie zrobiłam z buraczkiem.odobnie m w cienkie plasterkia następnie każdy palsterek kroiłam wzdłuż tak cienko jak to możliwe. Ogórka pokroiłam w cienkie plasterki a krewetki wrzuciłam na wrzącą lekko osoloną wodę i gotowałam do chwili, kiedy wypłynęły. Ryż podzieliłam na 3 miseczki i uformowałam stożki, które otoczyłam warzywami przyozdobiłam odrobiną wasabi.

 

CHIRASHI SUSHI Z GOTOWANYMI KREWETKAMI Z SOSEM TERIYAKI  

CHIRASHI SUSHI Z GOTOWANYMI KREWETKAMI Z SOSEM TERIYAKI 

Smacznego.

Brak komentarzy: