wtorek, 19 października 2010

PIEROŻKI INDYJSKIE ZWANE SAMOSAMI

Składniki( na ok 55 sztuk)
1 kubek masła roślinnego
6 łyżek jogurtu greckiego
2 szklanki mąki pszennej
2 szklanki mąki orkiszowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
odrobinę soli
½ łyżeczki curry

Farsz: 2 ziemniaki, ¼ kalafiora, szklanka groszku, pół czerwonej i żółtej papryki, 2 marchewki, 2 pomidory obrane ze skórki, 2 łyżki śmietany

po łyżce curry, papryki słodkiej, czosnku, oliwy z oliwek i masła roślinnego
po ½ łyżeczki- chili, mielonej kolendry, cebuli
1 jajko i 2 łyżki śmietany do smarowania pierożków
sól, pieprz do smaku


Sposób przygotowania

Składniki na ciasto wyrobiłam i odstawiłam na 5 minut( wychodzi takie giętkie i fajne ciasto;)). Ziemniaki, kalafiora, groszek i marchewkę ugotowałam ardente na parze. Paprykę i pomidora pokroiłam w drobną kosteczkę.Ugotowane warzywa również posiekałam w kostkę. Na patelni rozgrzałam oliwę z masłem, po czym wrzuciłam posiekany czosnek z cebulą oraz curry, paprykę, kolendrę, chili i 2 minuty smażyłam. Następnie dodałam pomidory i paprykę- smażyłam ok. 3 minut, aby dodać resztę warzyw i trzymać wszystko na gazie kolejne 3 minuty. Na samym końcu dodałam śmietankę doprawiłam do smaku i odstawiłam do wystygnięcia.Z wcześniej przygotowanego ciasta uformowałam 4 wałki, które pokroiłam w 2 cm plasterki. Plasterek taki wałkowałam nakładałam na niego ok. 1 łyżeczki farszu i zawijałam. Tak tez zrobiłam z całym ciastem- wyszło 55 samosów. Każdego samosa układałam na blasze wyłożonej papierem i smarowałam śmietanką wymieszaną z jajkiem. Pierożki moje wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piekłam ok. 25 minut.
PIEROŻKI INDYJSKIE ZWANE SAMOSAMI

PIEROŻKI INDYJSKIE ZWANE SAMOSAMI
Smacznego.

Brak komentarzy: