wtorek, 19 października 2010

CHIRASHI SUSHI Z WĘDZONĄ MAKRELĄ Z SOSEM TERIYAKI

Składniki( dla 3 osób)
3 białe rzodkwie, ewentualnie pęczek rzodkiewki
3 filiżanki ryżu do sushi
Pół cebulki drobno posiekanej
wędzona makrela
Śśedni ogórek
kawałeczek imbiru
pasta wasabi

Sos teriyaki: pół szklanki sosu sojowego ciemnego, tyle samo wody( dla mnie sos sojowy jest za słony więc może być bez), 2 łyżki cukru brązowego, dwie łyżki octu ryżowego, pół łyżeczki sweet chili sos, 2 ząbki czosnku, łyżeczka mielonego imbiru, pieprz.

Sposób przygotowania
Składniki na sos teriyaki rozpuściłam i pozostawiłam do ostygnięcia. Ryż do sushi należy przepłukać woda tak alby pozbyć się skrobi i tak też zrobiłam. Następnie zalałam go 4 filiżankami gorącej wody, gotowałam przez 5 minut a następnie trzymałam pod przykryciem przez kolejne 10 minut. Rzodkiew pokroiłam w wąskie plasterki a następnie każdy plasterek kroiłam wzdłuż tak cienko jak to możliwe. Podobnie zrobiłam z imbirem.odobnie m w cienkie plasterkia następnie każdy palsterek kroiłam wzdłuż tak cienko jak to możliwe. Ogórka pokroiłam w cienkie plasterki, makrelę obrałam z ości i pokroiłam w ukośne paski a cebulkę poszatkowałam. Ryż podzieliłam na 3 miseczki, powierzchnię posypałam cebulką następnie ułożyłam rybę, ogórka rzodkiew, imbir i przyozdobiłam odrobina wasabi.

CHIRASHI SUSHI Z WĘDZONĄ MAKRELĄ Z SOSEM TERIYAKI

Smacznego.

Brak komentarzy: