wtorek, 19 października 2010

CHLEB ŻYTNIO-ORKISZOWY

Składniki
225 g mąki żytniej chlebowej
450 g mąki orkiszowej chlebowej
2 łyżeczki soli
1 łyżeczka drobnego cukru
¼ świeżych drożdży
25 g miękkiego masła
450 ml ciepłej wody
2 łyżki śmietany i jajko do posmarowania
¼ szklanki płatków orkiszowych wymieszanych z pestkami dynia oraz słonecznika

Inspiracja na danie pochodzi z blogu Moje Wypieki.
Mąkę, cukier, sól wymieszałam i wrzuciłam do miski mego robota, drożdże rozpuściłam w 50 ml pozostawiając je na ok. 5 minut a masło rozpuściłam. Do mąki wlałam drożdże, resztę wody oraz masło i wyrobiłam elastyczne ciasto. Pozostawiłam je w ciepłym miejscu na ok. 1 godzinę a następnie wyrabiałam je kilka chwil. Ciasto chlebowe podzieliłam na dwie części i ułożyłam w niedużych foremkach ( troszkę mniejszych od keksówek) i ponownie zostawiłam do wyrośnięcia- tym razem ok. 30 minut. Jajko roztrzepałam ze śmietana i posmarowałam nim chlebki obsypując obficie mieszanką płatkowo-zbożową. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 230 stopni na 15 minut by potem zmniejszyć temperaturę do 190 stopni i piec dalej ok. 15 minut. Suszyłam na kratce, tak jak podaje autorka oryginalnego przepisu. Smacznego

CHLEB ŻYTNIO-ORKISZOWY



Przepis bierze udział w wspólnej zabawie zorganizowanej przez Olgę z blogu
Smak Imprezy.pl. Fajnie będzie włożyć taki chlebek do święconki.

 

Brak komentarzy: