wtorek, 19 października 2010

SZNYCEL WOŁOWY

Składniki na rodzinny obiad
Mięsna część:
5 plastrów wołowych (użyłam mięsa z pierwszej krzyżowej, gdyż wiem od mamy, że mięsko będzie miękkie)
3 ząbki czosnku
2 łyżki tymianku
sok z ¼ cytryny
2 łyżki oliwy z oliwek
sól, pieprz

Warzywna część:
15 średniej wielkości ziemniaków
2 małe cukinie
3 marchewki
3 łyżki ziół prowansalskich
2 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżki soku z pomarańczy
4 ząbki czosnku



Oliwę zmieszałam z przyprawami, czosnkiem i sokiem z cytryny by w takiej mieszance macerować moje sznycle (zostawiłam je na całą noc, ale jak poleżą z godzinkę to też będą bardzo dobre). Następnego dnia pokroiłam warzywa zalałam je oliwą, sokiem i przyprawami ok. 30 minut przed upieczeniem. Piekarnik rozgrzałam do 200 stopni i w pierwszej kolejności na blasze rozłożyłam ziemniaczki z marchewką, po 30 minutach dołożyłam cukinię ustawiając czas na kolejne 20 minut. Sznycle smażyłam na patelni gilowej ok. 3 minut z każdej strony- wyszły bardziej niż średnio wysmażone. Każdego sznycla podałam w towarzystwie warzyw. Smacznego

SZNYCEL WOŁOWY

Brak komentarzy: