czwartek, 21 października 2010

DYNIOWE MUFFINKI NA POŻEGNANIE JESIENI

Tak sobie pomyślałam, ze to już najwyższy czas pożegnać jesień. W końcu trzeb jakoś zmobilizować tę zimę, Święta zapasem a tu temperatury jakby była wczesna jesień. Tak też pomyślałam, ze Marzannę topimy na pożegnanie zimy, to ja babeczki upiekę z takim jesiennym symbolem. Dynia spasowała mi idealnie. Do zobaczenia zatem za rok Pani Jesień. Przepis pochodzi z tej strony.

Wersja z płatkami owsianymi
1 1/4 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1 łyżka przyprawy do piernika
1 szklanka płatków owsianych
1 1/4 szklanki startej dyni
¼ szklanki  rozpuszczonego masła
4 jaja
Wersja z czekoladą
2/3 szklanki mąki orkiszowej
1 szklanka cukru
1/2 łyżeczki cynamonu
3/4 łyżeczki imbiru
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 łyżeczka sody
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jaja
1 szklanka startej dyni
1/2 szklanki rozpuszczonego masła roślinnego
6 łyżek kakao w proszku
¼ tabliczki gorzkiej czekolady


Jak to przy muffinkach zazwyczaj się dzieje mokre składniki mieszamy do otrzymania gładkiej masy i następnie łączymy je ze składnikami suchymi, które wcześniej również połączyliśmy. W przypadku tych muffinków tak też się stało. Ze podanych składników na wersję z płatkami owsianymi wyszło 15 muffinków a z czekoladą 12.  Piekłam je 22  minuty w temperaturze 200 o Celsjusza. Studziłam je na kratce.
DYNIOWE MUFFINKI NA POŻEGNANIE JESIENIDYNIOWE MUFFINKI NA POŻEGNANIE JESIENI

Brak komentarzy: