czwartek, 21 października 2010

PSZENNY CHLEB WEDŁUG RECEPTURY LISKI

Tak mej rodzinie domowy chleb zasmakował, ze mam w domu niemal domową piekarnię. Gdy więc zobaczyłam przepis Liski na Pszenny chleb piwny od razu postanowiłam go wypróbować. Nie była bym sobą oczywiście gdybym nie pokombinowała.
PSZENNY CHLEB WEDŁUG RECEPTURY LISKI

Składniki
500 ml piwa- użyłam jasnego
500 ml letniej wody
700 g mąki pszennej typ 820
680 g mąki orkiszowej typ 3000
3,5  łyżeczki soli
24 g
świeżych drożdży

W misce wieczora poprzedzającego pieczenie chlebka wymieszałam wszystkie składniki, na dosyć elastyczne, delikatnie lepiące się ciasto. Przykryłam ściereczką i odstawiłam na całą noc. Przed pójściem spać odgazowałam jednak dwa razy ciasto, gdyż bałam się że ciasto wyjdzie mi z miski, tak ładnie pracowały drożdże. Wczesnym rankiem następnego dnia uformowałam okrągły bochenek, który zawinęłam w obsypaną mąką ściereczkę i włożyłam do koszyka rozrostowego. W tym czasie piekarnik z rynienką rozgrzewał się do 230oC. Rynienka nie jest żeliwna ale pochodzi jeszcze z tych czasów gdy rynienki robione były z porządnych materiałów- moja mama piecze w niej małe pieczenie. Gdy upłynęło 30 minut wyrośnięty chleb przełożyłam do rynienki, przykryłam i piekłam przez 20 minut, czyli tak jak radzi Liska. Po 20 minutach zdjęłam przykrywkę i dopiekałam 25 minut. Skórka była pięknie brązowa, super chrupiąca a smak ech nie do opisania. Studziłam na kratce.

PSZENNY CHLEB WEDŁUG RECEPTURY LISKI
PSZENNY CHLEB WEDŁUG RECEPTURY LISKI

Brak komentarzy: