czwartek, 21 października 2010

PIERNIK Z MARCHWI- CZYLI TRADYCYJNE CIASTO BOŻONARODZENIOWE Z KASZUB

Dziś mamy 3 grudnia, czyli już tylko 3 tygodnie do gwiazdki, tylko 3 dni do Mikołaja;) Czas zacząć Świąteczne przygotowania.
Moja pierwsza propozycja to regionalny przysmak z Kaszub, z miejsca gdzie zostawiłam swoje serce. Przepis z moimi drobnymi zmianami  pochodzi z książki "Przysmaki polskiego stołu" Marka Łebkowskiego.






Składniki
800 g marchwi
150 g mąki pszennej
150 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
200 g  cukru
100 g miodu lipowego
140 g masła roślinnego
4 jajka
5 g proszku do pieczenia
5 g sody oczyszczonej
szczypta soli
15 g domowej przyprawy do pierników
50 g płatków  migdałów
50 g rozgniecionych orzechów laskowych
2 daktyle, 3 figi, 3 morele

W garnku rozpuściłam miód z cukrem i masłem i pozostawiłam do wystudzenia. Marchewkę starłam na grubych oczkach,  połączyłam z posiekanymi daktylami, figami, morelami i potłuczonymi orzechami. Przestudzoną masę połączyłam z jajkami, przelałam do mąki z sodą, proszkiem i przyprawami. Połączone ciasto przełożyłam do mej nowiutkiej formy zakupionej specjalnie na te święta. Piekłam 1 godzinę w temperaturze 180 o C. Podałam obsypując mą pierniczkową choineczkę cukrem pudrem.

PIERNIK Z MARCHWI- CZYLI TRADYCYJNE CIASTO BOŻONARODZENIOWE Z KASZUBPIERNIK Z MARCHWI- CZYLI TRADYCYJNE CIASTO BOŻONARODZENIOWE Z KASZUB
PIERNIK Z MARCHWI- CZYLI TRADYCYJNE CIASTO BOŻONARODZENIOWE Z KASZUB

Brak komentarzy: