wtorek, 19 października 2010

PIECZONY ŁOSOŚ W JAPOŃSKIEJ MARYNACIE

Łosoś:
płat łososia bałtyckiego- ciężko go dostać ale jest najlepszy
60 ml mirinu- słodkie wino ryżowe
2 łyżki cukru brązowego
50 ml sosu sojowego
2 łyżki octu ryżowego
kawałek imbiru
3 łyżki oliwy

Sałatka:
½ poszatkowanej białej kapusty
2 starte marchewki
pęczek natki pietruszki
kilka listków mięty
1 łyżeczka sosu chili
2o ml oleju sezamowego
10 ml sosu sojowego
5 ml octu rybnego
5 ml octu ryżowego
¼ pokrojonej w piórka cebulki
2 zmiażdżone ząbki czosnku
2 szklanki ugotowanego ryżu ( polecam Originario)

Nikogo nie zdziwię jeśli powiem, że uwielbiam jak wiele z nas kuchnię Nigelli.
Dlatego też w tym daniu zasugerowałam się dwoma przepisami- łosoś pochodzi z książki „Nigella ekspresowo”, a sałatka z „Nigella gryzie”.
Mirin, cukier, sos, ocet i starty imbir wymieszałam z oliwą a następnie natarłam taką mieszanką łososia. Po godzinie macerowania rozgrzałam piekarnik do 200 stopni Celsjusza i wstawiłam łososia na ok. 18 minut. W tym czasie wymieszałam składniki na sałatkę, mocno ją ugniatając i ugotowałam ryż. Proponuję podawać na podgrzanym talerzu w towarzystwie sałatki i ryżu. Smacznego.


Brak komentarzy: