wtorek, 19 października 2010

KNEDLE Z GULASZEM MIĘSNYM

Oto następna potrawa przygotowana przeze mnie na wspolne gotowanie zorganizowane przez Myszę Klapsiarę http://knedlik.blox.pl/2008/12/Tydzien-kuchni-czeskiej-zaproszenie.html

Knedle z gulaszem mięsnym 

6 podsuszonych kajzerek
1 ½ szklanki mleka
2 jajka
½ cebulki
¼ łyżeczki gałki muszkatołowej
mąka pszenna

Gulasz – ½ kg mięsa wieprzowego od łopatki, ½ kg mięsa wołowego, papryka czerwona i żółta, 250 ml sosu pomidorowego( ja miałam domowej roboty, jeszcze z lata), ½ cebulki, 5 ząbków czosnku, ½ litra wywaru warzywnego, 100 ml śmietanki 22%, pieprz, sól, 2 łyżki sweet chili sos, łyżka słodkiej papryki.

Knedle zrobiłam tak jak w przepisie poniżej natomiast za gulasz zabrałam się poprzedniego dnia. Mięso pokroiłam w cienkie paseczki, dodałam połowę czosnku, połowę sosu chili, pieprz, sól słodką paprykę, 3 łyżki oliwy a następnie przykryła i wstawiłam do lodówki. Na drugi dzień mięso obsmażyłam ok. 3 minuty, dodałam wywar, sos pomidorowy, chili, czosnek, cebulkę i gotowałam całość ok. 30 minut. Pod koniec wkroiłam do gulaszu paprykę, dodałam śmietankę i zagotowałam.Po doprawieniu solą i pieprzem podałam z pokrojonymi w cienkie plasterki knedlami. Smacznego.

Brak komentarzy: