wtorek, 19 października 2010

KNEDLE ZE SZPINAKIEM W SOSIE WARZYWNYM

Oto moja pierwsza propozycja na wspólną zabawę kulinarną zorganizowaną przez Myszę Klapsiarę http://knedlik.blox.pl/2008/12/Tydzien-kuchni-czeskiej-zaproszenie.html.

Składniki
6 podsuszonych kajzerek

1 ½ szklanki mleka
2 jajka
opakowanie mrożonego szpinaku ( Hortex, liściasty)
2 łyżki przyprawy prowansalskiej
2 ząbki czosnku
¼ łyżeczki gałki muszkatołowej
mąka pszenna
sos- ugotowane 2 marchewki, pietruszka i ½ selera, 2 ząbki czosnku, tymianek, 2 łyżki oliwy z oliwek, pieprz, sól, 2 szklanki wywaru warzywnego

Bułki pokruszyłam i zalałam mlekiem zostawiając je na 10 minut. W tym czasie podsmażyłam czosnek z przyprawą i szpinakiem przez ok. 5 minut. Masę bułczaną wraz z jajkami, solą i gałką muszkatołową wrzuciłam do robota kuchennego, po chwili dodałam szpinak a na koniec mąkę- ok. pół szklanki. Ciasto było dość lepkie, ale ładnie się lepiło kuleczki wielkości piłki golfowej, które wrzucałam do osolonej wody na 15 minut. Zmiażdżony czosnek przesmażyłam wraz z tymiankiem następnie dodałam zmiksowane warzywa i wywar. Sos podgotowałam ok. 5 minut doprawiłam solą, pieprzem i podałam z knedlami.
Knedle ze szpinakiem w sosie warzywnym

Można je również podać w sosie czosnkowo-chrzanowym.
Knedle ze szpinakiem w sosie czosnkowo-chrzanowym
Smacznego.

Brak komentarzy: