czwartek, 21 października 2010

KORZENNE GOTOWANIE

W moim domku już od wczoraj pachnie jakoś inaczej- zaczęło się Korzenne gotowanie- czyli czas zacząć Tydzień Korzenny. Na początek dwie propozycje- Jabłuszkowy Kołacz oraz Figimigi pachnące cynamonem. 
Tarty, quiche i kołacze uwielbiam, nawet można powiedzieć że je kocham. Szkoda tylko, że jest to danie kaloryczne, dlatego też w mej kuchni gości tylko od czasu do czasu. Z kolei świeże figi to raczej rarytas, ale na rozpoczęcie w sam raz pasujące.

Ciasto
200 g mąki pszennej
100 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
150 g margaryny
sól do smaku
odrobina wody

Nadzienie
2 kwaśne jabłka pokrojone w plasterki
1 puszka cieciorki- ok. 300 g
1 opakowanie kiełków na patelnię
125 g gorgonzoli porwanej na kawałki
5 łyżek śmietany min. 22%
2 jaja
1 łyżeczka wymieszanych według uznania przypraw- kolendry, kminu, papryki i cynamonu
2 łyżki startego parmezanu
oliwa, 2 ząbki czosnku
sól, pieprz do smaku

Składniki na ciasto umieściłam w malakserze, który w kilka chwil wyrobił mi piękną kulę ciasta. Zawinęłam je w ściereczkę i pozwoliłam mu poleżakować ok godziny w lodówce. Następnie rozwałkowanym ciastem wyłożyłam formę i podpiekłam je ok 15 minut w 180o . Na patelni rozgrzałam oliwę z przyprawami i czosnkiem, po kilku chwilach wsypałam kiełki i odsączoną cieciorkę.  Można oczywiście użyć gotowanej, jednak smak tej z puszki jest całkiem niezły więc użyłam takiej.  Całość podsmażyłam ok. 3 minuty i wysypałam na podpieczone ciasto, polewając rozmieszanymi jajami ze śmietaną, wtykając równocześnie gorgonzolę. Wierz przykryłam jabłkami posypując parmezanem oraz odrobiną cynamonu. Jabłuszkowy kołacz piekłam ok. 35 minut w 1800 . Najlepiej smakuje w towarzystwie mieszanki sałat.

KORZENNE GOTOWANIEKORZENNE GOTOWANIE



















Figimigi
Składniki dla jednej osoby

3 świeże figi
1 łyżka niewolonego masła
2 łyżki karaibskiego rumu
3 łyżeczki cukru brązowego
3 łyżki musu malinowego
duża szczypta cynamonu
odrobina kardamonu

Figi delikatnie nakroiłam na krzyż i rozchyliłam na boki. Na patelni rozgrzałam masło łącząc je ze wszystkimi składnikami oprócz rumu, który wlałam na samym końcu gotując wszystko ok 5 minut- lub do otrzymania gęstej masy. Masa malinową faszerowałam figi i zapiekałam 15 minut w 180oC.
KORZENNE GOTOWANIE

Brak komentarzy: