czwartek, 21 października 2010

KREMOWA ZUPA Z DYNI I BROKUŁA ze smażonym selerem

KREMOWA ZUPA Z DYNI I BROKUŁA ze smażonym seleremTo taka lekka zupa, którą można przyrządzić w ciągu 30 minut od przyjścia z rześkiego spaceru lub po intensywnej sesji na basenie. Kremowa jest od warzyw a nie od śmietany, tylko ta odrobina parmezanu jest takim małym diabliki ale czy dietetyczne znaczy bez smaku?














KREMOWA ZUPA Z DYNI I BROKUŁA ze smażonym seleremSkładniki
150 g brokułu mrożonego lub świeżego
50 g selera korzeniowego
200 g dyni
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka przyprawy Podlaskiej do rosołu
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżka startego parmezanu

uprażone pestki dyni i słoneczniki
sól, pieprz do smaku
Smażony seler
łyżka oleju rzepakowego
1 ząbek czosnku
świeży rozmaryn i tymianek
sól, pieprz

Na rozgrzaną oliwę wrzuciłam warzywa i podsmażyłam kilka chwil. Zalałam 2 szklankami wody doprawiłam, zagotowałam i trzymałam na ogniu do chwili gdy warzywa były miękkie. Całość zmiksowałam doprawiając łyżką parmezanu. Z krążków selera wycięłam foremką  okrągłe kształty „ciasteczek”, które smażyłam na oliwie przyprawionej czosnkiem i rozmarynem oraz tymiankiem. Odsączyłam i podałam do zupy.
Podawać z selerem i pestkami dyni i słonecznika.
Smacznego
KREMOWA ZUPA Z DYNI I BROKUŁA ze smażonym selerem

Brak komentarzy: