wtorek, 19 października 2010

KRUCHE CIASTECZKA Z JABŁUSZKIEM

Składniki
1 szklanki maki pszennej
1 szklanka mąki orkiszowej
1/2 łyżeczka proszku do pieczenia
¼ szklanki cukru brązowego
¼ szklanki cukru pudru
2 żółtka
2/3 margaryny
3 kwaśne jabłka
100 gramów ricotty
1 jajo
½ łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki cukru brązowego

Składniki na kruche ciasto wymieszałam, szybko zagniotłam i włożyłam na ok. 30 minut do zamrażalnika. Jabłuszka pokroiłam w ćwiartki a te w cienkie plasterki; ricottę roztrzepałam z jajkiem, cynamonem i cukrem brązowym. Ciasto po wyjęciu z zamrażalnika rozwałkowałam i powycinałam z niego okrągłe placuszki. Każdy placuszek posmarowałam obficie ricottą i położyłam średnio trzy plasterki jabłuszka składając każdy placuszek na pół. Ciasteczka piekłam w 180 stopniach ok. 25 minut. Po upieczeniu posypałam cukrem pudrem. Smacznego
 

Brak komentarzy: