wtorek, 19 października 2010

TRADYCYJNA SZARLOTKA WEDŁUG PRZEPISU MOJEJ MAMY

Składniki
3 szklanki maki pszennej
1 szklanka mąki orkiszowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
½ szklanki cukru brązowego
½ szklanki cukru pudru
4 żółtka
1 1/3 margaryny
3 łyżki śmietany
1 łyżka bułki tartej
ubita piana
2 kg jabłek, 3 łyżki cukru brązowego, 1 łyżeczka cynamonu, 1 łyżka ekstraktu z wanilii

Szarlotkę taką moja mama robi odkąd pamiętam. Tym razem wyręczyłam ją i ja ją upiekłam.
Wszystkie składniki posiekałam i szybko zagniotłam. Ciasto podzieliłam na dwie części w stosunku 1/3- 2/3 i do tej większej części dodałam śmietanę a te mniejszą wrzuciłam do zamrażalnika na ok. 30 minut. Pozostałym ciastem wyłożyłam formę do pieczenia i opiekałam spód szarlotki w temperaturze 180 stopni ok. 12 minut. Jabłka starłam na tarce i wrzuciłam na sitko po czym doprawiłam cukrem, cynamonem i wanilią. Podpieczony spód wysypałam bułką tartą, położyłam jabłka na nie pianę z 4 jaj a na nią starłam zamrożone ciasto. Szarlotkę piekłam ok. 35 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza. Smacznego

TRADYCYJNA SZARLOTKA WEDŁUG PRZEPISU MOJEJ MAMY



Brak komentarzy: