wtorek, 19 października 2010

MUFFINKI JABŁUSZKOWE

Składniki
100 gramów masła
100 gramów cukru brązowego
50 gramów cukru pudru
4 jajka
250 gramów maki pszennej
200 gramów mąki orkiszowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
½ łyżeczki cynamonu
100 ml mleka 3,2 %
2 kwaśne jabłka


Inspiracja na danie pochodzi z blogu http://kuchareczka.blox.pl/html. Dziękuję Ci Kuchareczko, za przepis, cudny jest, choć dopasowałam go odrobinę do siebie;)
Do miski wsypałam cukier i utarłam go z ciepłym masłem, po chwili dodając jajka. Do tej masy wlałam ekstrakt, wsypałam mąkę wymieszaną z cynamonem, proszkiem do pieczenia i wanilią ciągle ucierając by na koniec wlać lekko podgrzane mleczko. Jabłka pokroiłam w różnej wielkości kawałki i wymieszałam z maślaną masą. Formę do muffinów wysmarowałam masłem i nałożyłam ciasto (wychodzi ok. 12 muffinków). Piekłam moje muffinki ok. 15 minut w temperaturze 200 stopni Celsjusza. Smacznego 


 

Brak komentarzy: